26 Ağustos 2020 Çarşamba

HAYATTAKİ AMACIMIZ NE?




Sizin bu hayattaki amacınız ne? Doğru yerde misiniz? Doğru kıta, doğru ülke, doğru aile… Bunlardan hangisi eksik hayatınızda? Belki de en önemli şey eksiktir: Para. Bi kaçınız bana kızabilir. “Para her şey mi?” diye. Bunun cevabı koca bir EVET. Şimdi diyeceksin ki “Hayaller, hedefler, umutlar, çabalar ne olacak?” inan bunlara diyecek tek bir lafım yok. Bundan 2-3 sene önce ben de senin gibi her şeyin para etmediğini düşünüyordum. Azim, çalışma, hayaller bunlar paradan çok daha önemli şeylerdi. Ama yanıldığım kısım da tam olarak buydu. Bu şeyler daha önemli şeyler değil. Sadece daha kıymetli şeyler. Önemli olan şey para. Beni paragöz bir insan olarak tanımanızı istemem öyle birisi de değilim zaten. Ancak şu içinde bulunduğumuz dünyada/ülkede/konumda hangisini seçersen seç, paran olmadıktan sonra hayallerinle ancak bir yere kadar gidebiliyorsun. Belki bana karşı çıkan yoktur şu an aranızda ama ben her zamanki gibi farz-ı misal konuşmayı sürdüreceğim.



İlk olarak paramızın olmadığı hedeflerimizin, hayallerimizin, azmimizin olduğu gerçekliği ele alalım. 1. Örneklemimizde Ayşe hayalleri olan, hayallerinden asla vazgeçmeyen bir kız. Her gün kendini o uzun gökdelenlerdeki şirketlerin içinde hayal eden, iyi bir ceo olacağını düşünen birisi. Şimdi para bunun neresinde diye düşünelim. Para bunun şurasında arkadaşlar: Ehliyet kursu, İngilizce kursu+x dili kursu, yabancı sınavlara giriş (toelf,ielts), bunlara herhangi bir kurs, yurtdışı stajı, yurtdışında yüksek lisans hadi bunu geçtim ülkemizde bile çok pahalı bu olay. Erasmusu, hibesi, stajı, pasaportu, vizesi, uçak bileti…Hepsi ayrı dert. Belki senin için problem değil bunlar. Amaaan ne var bunlarda diyebilirsin ama inan bana birçok kişi bu sebepler yüzünden hayallerine ulaşamıyor veya erteliyor. Yazarken bile bunaldım.


2. örnekleme geçmeyeceğim. Ama kısaca şunu söyleyebilirim. Haberlerde veya magazinde görüyoruz. Bilmem kim (hiçbir vasfı olmayan sosyal medya ünlüleri) yılda şu kadar kazanıyor. Şu marka araba aldı vs vs. ben burada yıllarca dirsek çürütüyorum işe ilk başlama maaşım max 3k olacak. Bu beni çok sinirlendiriyor. Sen de yapsaydın bla bla diyen birileri olursa hiç yazmasınlar. Kimse eşit şartlarda doğmuyor. Ama iyi yerlere gelmek artık bizim elimizde. Gerçeği fark edip ona göre çalışın. Ona göre hedefler koyun. Pembe gözlüğün, hayallerinizin arkasına sığınıp “ama ben inanmıştım olacaktı” diyip kimseye ağlamayın. Yapabileceğinizin en iyisini yapın.


“Gerçek”i neye benzetiyorum biliyor musunuz? Sivrisineğe. Saçma tamam ama bi dinleyin. Şöyle ki akşam olmuş uyuyacaksın. Kafanı güzelce yastığa koydun daldın hayallere, hedeflere ileride sahip olmak istediğin hayatı düşünüyorsun. Senin için her şey mükemmel olacakmış gibi hayaller kuruyorsun. Tam rüyanda hayallerin gerçekleşecek sivrisinek vızıltısı seni rahat bırakmıyor. Örtüyü kafana çekiyorsun hala gitmiyor. Uyanıp öldürüyorsun geri yatıyorsun başka bi tane geliyor. Gerçek peşimizi asla bırakmıyor. Benim buradaki amacım sizin moralinizi bozmak değil. Sadece var olan gerçekliği fark etmenizi sağlamak. Hiçbir şey için geç değil. Biraz dağınık yazdım ama ne demek istediğimi anlamışsınızdır bence.


 

Hayal kurmak, bir şeyleri hedeflemek o kadar güzel ki bunu yapıyorsan bundan asla vazgeçme. Ancak bir yerde de artık pembe gözlüklerimizi çıkarmamız hayatın gerçeklerini görmemiz gerekiyor. Belki bunu acı yollarda öğrenebilirsin ama umarım öyle olmaz. Hayallerini kurarken gerçekliği unutma. Unutma ki ona göre çalış, ona göre çabala. Gerçek bir tokat gibi yüzümüze çarpmadan onun havadaki elini biz tutalım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder