2 Eylül 2020 Çarşamba

CV NASIL HAZIRLANIR?

Geçtiğimizden günlerde sıkıntısını çokça çektiğim bir konu seçmek istedim. Bence çoğumuzu strese sokan tam olarak ne yapacağını bilmediği bir konu bu cv hazırlama konusu. Bir kere eğer bu derde düşmüşsen muhtemelen 3.-4. Sınıf öğrencisi olmuşsun demektir. Dikkat ederse derde düşmüşsen diyorum çünkü derde düşmeden yapılacak bir şey değil bence. Ha üniversite başından beri harika stajlar etkinlikler yapmışsındır veya liseden öyle geliyorsundur gül gibi cv’ni hazır etmişsindir. Ama benim gibi bu dert ile bütünleşip bu işe girdiysen şimdiden geçmiş olsun. Ama sakin olalım çünkü birinci ağızdan bu stresi deneyimlemiş biri olarak şunu söyleyebilirim ki bu işi başaracağız.
Ben ilk olarak Google amcaya sordum. “Cv nasıl hazırlanır?” diye aynı senin yaptığın gibi. Önüme çıkan heeeer siteyi açtım çok ciddiyim. 20 sekme falan açmışımdır. Bir de her sekmeye bakarken içerde alakalı bir site görüp onlara da girdim. 30 sekme arasından bu işten sıyrılmaya çalıştım. Başarılı olup olmadığım konusunda şu an pek bi fikrim yok. Kariyer.net i sende öğrenmişsindir şu sıralar muhtemelen. Önce oradaki alanları doldurmaya başladım. Bu arada linkledin deki cv yi cv den saymıyorum arkadaşlar. Çıktısını alamadığım cv yi napayım ben. Online sitelerden bir kaçında cv oluşturdum kabataslak. Ama işin can alıcı kısmı bunun kabası değil ince işçiliği tabii. Cv hazırlıyoruz ama içini doldurmaya gelince tutuşuyoruz. En azından benim için öyle oldu. E karantina da çok geliştirmedik kendimizi napalım. İstanbul işletme enstitüsünün ücretsiz vermiş olduğu derslere kayıt oldum bende. Hem ücretsiz, hem 1 hafta, hem de sertifikalı bir eğitim. Tabii sonundaki sınavı geçmeniz gerekiyor. Sınava bu hafta giricem. Cv’mi güncellerim umarım.
Gözüme yanlış gelen birkaç şeyden de bahsetmek istiyorum. Şimdi şöyle ki ben sanıyordum ki bir tane cv oluşturduk her yere onu koyabiliriz. Ama bu işin trafiği böyle değilmiş. Bir siteye -staj/iş arama sitesi- üye olmak istiyorum karşıma cv de doldurduğum sorular çıkıyor. Pardon da bu işi biz bir kere yapmayacak mıyız? En az 5 sitede 5 farklı cv’m bulunuyor. Hepsine aynı şeyleri yaz, bak yaz, değiştir, düzelt. Baya saçma bulduğum bir olay.
Onun dışında cv’mizi oluşturduk her şey güzel 4. Sınıfların başvurabileceği bir kariyet etkinliği/eğitim kampı görüyorum. Tam başvuracakken şartlarında “en az 2 yıl deneyimli” yazıyor. Pardon da 4. Sınıfların başvuracağı şeyde 2 yıl deneyim aramak... Tabi bu kızgınlığım kendimden başkasına değil. Ha bugün ha yarın diye diye erteledim her şeyi. Oyun oynadığım kendi geleceğimmiş yeni fark ettim. Ne adamlar, kadınlar var kendilerini inanılmaz geliştirmişler ağzım açık kalıyor. Eğer ki sen henüz bu yolun başındaysan 1.-2. Sınıf öğrencisiysen, tavsiyeme kulak ver. Yapabileceğinin en iyisini yap. Çünkü benim gibi şu an çırpınan “yaa iş yok” diyen adam çok. Yeterliliğini arttır. Sertifikalar al. Projelerde yer al. Liderlik eğitimi kamplarına başvur. Yenibirlider derneğine bakabilirsin bu konuda çok iyiler. Şirketlere ücretsiz stajyer olabileceğin teklifler yap. Ve tabii ki söylememe gerek yok ama dil öğren. İngilizce hariç. Umarım bu tavsiyelerimin sana bir faydası olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder